Lumea reclamei s-a schimbat enorm în ultimele decenii, de la publicitatea din televiziuni în urmă cu douăzeci de ani, la cea care atinge foarte mulți oameni pe rețelele de socializare. Avantajul marketingului digital este că ajunge rapid și eficient la clienți și reprezintă o oportunitate care merită exploatată de către managerii de afaceri. Tânărul startupper Szilárd Kovács Keresztes va folosi cei 25 000 de euro câștigați în cadrul proiectului StartUp HUB pentru a dezvolta și gestiona diverse mijloace de marketing online. El a vorbit despre ideile și planurile lui într-un interviu.

– Te rog să te prezinți și povestește-ne despre afacerea pe care o lansezi!

– Mă numesc Szilárd Kovács Keresztes și mă ocup de marketing digital, design de site-uri web, editare și acesta este serviciul în care mi-am lansat start-up-ul cu ajutorul StartUp HUB. Eu și colegul meu credem că marketingul digital nu este doar terenul de joacă al jucătorilor mari, așa că dorim să ajutăm întreprinderile mici să obțină mai mulți clienți, mai mulți cumpărători și mai multe venituri. Principalele noastre activități sunt gestionarea platformelor de social media și crearea, întreținerea de site-uri web.

–  De unde ți-a venit ideea de a începe o astfel de afacere? Care a fost cea mai mare motivație pentru tine?

– Am studiat management și organizare la universitate și atunci am intrat în lumea marketingului digital și am constatat că suntem în urmă față de piața occidentală în ceea ce privește abordările și soluțiile de marketing.

– Care sunt avantajele marketingului digital?

– Marketingul se bazează în mod esențial pe sprijinirea obiectivelor de afaceri. Spre deosebire de marketingul tradițional, cum ar fi publicitatea la televizor sau panourile publicitare, marketingul digital permite întreprinderilor să vizeze potențialii clienți sau cumpărători care sunt ideali pentru ele, într-un mod personalizat. Mai sunt și alte companii și agenții cu profiluri similare în zonă, dar majoritatea se ocupă cu designul de imagine, iar noi ne ocupăm de managementul publicității.

– Cum consideri, care sunt calitățile pe care ar trebui să le aibă o persoană care vrea să înceapă propria afacere?

– După părerea mea, pe lângă abilitățile de bază de conducere, conștiința și talentul financiar, răbdarea sunt de asemenea foarte importante.

–  De unde ai auzit de această oportunitate, cum te ajută această sumă?

– Am găsit anunțul StartUp HUB pe rețelele de socializare, ba chiar am văzut apelul în mai multe locuri, în mai multe forme, iar valoarea grantului acoperă diverse cheltuieli, salarii, echipamente. Pentru noi, această sumă a fost suficientă pentru a începe afacerea. Demersul birocratic nu a fost ușor, nu fusesem în acest mediu antreprenorial, nu știam cum funcționează toate acestea, dar aveam ideea că trebuie să trec peste și să muncesc.

– Care sunt planurile tale pe termen lung în acest domeniu?

– În cadrul marketingului digital există mai multe domenii, planul meu pe termen lung este să am o echipă de profesioniști cu care să putem lucra în diferite domenii, fie că este vorba de publicitate, advertising sau email marketing.

–  Care este mesajul tău pentru tinerii care vor să înceapă o afacere în viitor?

– Suntem cu toții diferiți, așa că, în loc de un sfat universal, vă spun să vă ascultați intuiția, pentru că ea nu minte niciodată și merită să vă ascultați vocea interioară.