Social media nu mai este doar o modalitate de a păstra legătura cu persoanele pe care le cunoaștem, ci și o modalitate de a obține o mulțime de informații de pe diferite platforme. Ar fi important ca firmele locale să exploateze potențialul social media, cu conținut creativ, fotografii interesante și tendințe noi. Acesta este scopul pentru care tânăra Barbara Hodor a înființat Kontent Agency: să consolideze prezența online a firmelor, astfel încât acestea să poată profita de potențialul social media. Am discutat despre planurile sale într-un interviu.
– Te rog să te prezinți și povestește-ne despre afacerea pe care o lansezi!
– Sunt Barbara Hodor și compania mea se numește Kontent Agency, care se ocupă în principal cu activități de marketing, social media management pentru companii din domeniul lifestyle. Mi-am făcut studiile universitare în Danemarca în aceeași direcție, unde am studiat branding și management de marketing, iar eu eram interesată de modă și de alte lucruri legate de stilul de viață și am studiat aceste domenii. Prin firma mea, vreau să ajut atât companiile locale, cât și pe cele străine să comunice corect și eficient în mediul online.
– Cum vezi necesitatea acestui lucru?
– Cred că devine din ce în ce mai important. Managerii de afaceri încep să înțeleagă că acest lucru este necesar, că nu este suficient ca un prieten să recomande o anumită companie unui alt prieten, ci este important să își construiască mesajul, imaginea de brand.
– Care a fost cea mai mare motivație care te-a determinat să începi această afacere?
– Îmi doream cu adevărat să fiu antreprenor, lucrasem înainte și fusese o experiență bună, dar este mai bine să-ți organizezi propriul timp, să-ți conduci propria afacere pe baza propriilor idei și am considerat că aceasta era singura modalitate de a crea condițiile să fac acasă. Planul pe termen lung a fost întotdeauna să mă întorc acasă după ce aș fi căpătat experiența necesară și așa am făcut. Oportunitatea de acordare a grantului a accelerat, de asemenea, acest proces.
– Cum te-a ajutat acest proiect?
– Mi-a oferit sprijinul de care aveam nevoie pentru a începe drumul meu, a fost un ajutor care a facilitat începutul. Acasă, a fost mai greu să mă descurc cu birocrația, dar am primit ajutor de la experții StartUp HUB. Antreprenorii debutanți au nevoie de îndrumare, deoarece procesele sunt complexe.
– Care sunt planurile tale pe termen lung în acest domeniu?
– Mi-ar plăcea ca agenția mea să fie capabilă să se ocupe de administrarea social media pentru companiile de lifestyle din regiune, dar aș vrea să avem și clienți străini, pentru a ne putea prezenta creativitatea, cunoștințele și abilitățile pe piață. Nu suntem încă atât de deschiși la noile tendințe în țara noastră, dar, dacă ne uităm la piața externă, există o anumită curiozitate în noi care ne ajută să ne descurcăm. Există mult talent în rândul tinerilor din țară, ale căror creații ar trebui să fie prezentate în străinătate.
– Care crezi că sunt calitățile pe care ar trebui să le aibă o persoană care vrea să înceapă propria afacere?
– Este nevoie de multă răbdare, dar și de persoane care te pot ajuta. Este important să îi ascultați pe cei din jurul vostru, pentru că există idei și sfaturi bune. De asemenea, trebuie să înveți că a fi antreprenor este o muncă separată căreia trebuie să-i dedici timp, iar eu însumi încă învăț acest lucru.
– Care este mesajul tău pentru tinerii care vor să înceapă o afacere în viitor?
– Asumați-vă responsabilitatea, arătați-vă abilitățile, creativitatea și perseverența. Este foarte important în orice domeniu și în orice loc de muncă să te perfecționezi și recomand acest lucru și începătorilor. Îndrăzniți să faceți un pas înainte, să fiți întreprinzători, să găsiți cea mai bună soluție pentru voi.